onsdag 25 februari 2009

Frågor till Pocket och Trix

Här är mina svar till Pocket och Trix:et. :)


Vilken genre tycker du bäst om? Skräck! Finns inget bättre! :)
Finns det någon genre som du ännu inte testat men som du gärna skulle ge dig på? Ja, det är väl rätt många egentligen... Dock är jag lite nyfiken på såna 1800-talsromantik, som Svindlande höjder och sånt...
Finns det någon genre som du undviker på liv och död och alltså inte vill få böcker ur? Just genre finns väl inte riktigt, men jag är inte så förtjust i svensk chick-lit.
Har du någon favoritförfattare - och saknar du något ur dennes produktion? Stephen King, who else? ;) Och det är några som jag saknar, dom kommer på min lista med böcker jag har. Återkom till helgen.
Har du någon författare som du är nyfiken på och gärna vill testa? Jonas Moström, Steven Erikson (fantasy), LJ Smith (tror dock det bara finns på engelska).
Någon författare som du verkligen avskyr och inte alls vill läsa? Ja, Emma Hamberg och Denise vadhonnuheter (som skrivit Jenny S och lite annan svensk chicklit)
Har du någon lista publicerad någonstans över vilka böcker som du redan äger, månntro? Håller på att göra en, kommer senast till helgen.
Läser du andra språk än svenska? Ja, engelska

Te- eller kaffedrickare? Te
Någon speciell sort som du gillar mer än andra? Söta, fruktiga teér
Äter du godis? Jodå.
Vilken sorts godis föredrar du? Fiskar. Äter det mesta om jag ska vara ärlig, men INTE lakrits, och choklad är numera bara att avstå om jag vill ha en dag utan migrän.
Är naturgodis sådant som du gillar? Jodå, det går ner, fast ingen riktig höjdare.
Är du allergisk mot något? Rök, pälsdjur och tunga dofter.
Har du någon pysslig hobby? Vart börjar man? Virkning, broderi, smått stickning och lite syning här och där...
Sportar du? Ush nej! ^^
Gillar du film - i så fall vilken slags film? Samma som böcker, skräck
Fyll på med egna upplysningar här:
Favvofärg: Blått
Favvodjur: Björnar av alla de slag, mest isbjörnar
Favvobok: Den långa flykten (R. Adams), dom flesta av Stephen King
Favvofilm: Braveheart och Lejonkungen

Som sagt, jag pysslar väldigt mycket. För det mesta virkar och broderar jag. Virkar amigurumi. :) Broderar det mesta, både korsstygn och annat. (Se gärna min andra blogg)
Tycker även om mjukisdjur, och som tur är kan jag kombinera mitt pyssel med mjukisar, även om jag ger bort dom flesta.
Samlar på djur från WWF, men tycker om dom allra flesta om dom är söta, och väl utvalda bland alla andra likadana.

Är det något mer du vill veta, så välkommen att fråga, så kommer jag att svara i ett inlägg. :)

5 kommentarer:

  1. Vad intressant att läsa din lista!

    SvaraRadera
  2. Intressant lista. Alltid kul att träffa en annan King-fantast.

    SvaraRadera
  3. Åh det här ska bli så kul!!

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar. Tänker precis som du angående köpstopp. Lättare om man är fler och kan pusha varandra att låta bli att köpa nytt. Det har blivit lite fööör många det senaste.

    SvaraRadera
  5. Har du hunnit fixa någon lista på de böcker du har?

    Är det nån speciellt bok du önskar? Eller någon bok av en viss författare?

    SvaraRadera