onsdag 11 februari 2009

Bokstaven J

Jag har hittat en lite skojig utmaning som jag tänkte ge mig på. :) Nämligen Böcker A-Ö som finns och startade hos Malin.
Den aktuella bokstaven är nu J, så här ska ni få läsa.

  • Författare på J: Joanne Harris. Författaren till Choklad, men även många andra bra böcker. Väntar just nu på att Karamellskorna ska komma ut som pocket. :) Den första jag läste av Harris vad Kärlekens dårar, som jag än idag tycker väldigt mycket om!
  • Bok på J: jPod av Douglas Adams. Den som läser min blogg har nyligen sett min recension av denna bok, men för er som inte läst, kan jag tala om att det var en väldigt underlig bok, som jag inte tror att jag kan rekommendera. En osammanhängande sammanhängade bok, om mord, marijuana och Kina. Väldigt underlig.
  • Litterär karaktär på J: Joe Morelli, Stephanie Plum's till-och frånpojkvän. Janet Evanovich är författaren, och Joe är med i alla böcker om Stephanie Plum. Underbara, lättlästa böcker som man sitter och skrattar åt högt! Väldigt trevlig läsning om man vill ha något att bara läsa och inte lägga ner för många timmar på att tänka. :)

1 kommentar:

  1. Kul idé! Men fy vad svårt att hitta en författare, bok och litterär karaktär på Q! (när det är dags... den enda jag kan komma att tänka på är Quasimodo i Ringaren i Notre dame!)

    SvaraRadera