måndag 16 februari 2009

Bokhylla - kaos


I ett försök att se vad jag har för böcker, samt göra det lättare för mig så började jag kolla vad jag har i bokhyllan. Tack vare min mobil som jag kan spela in på, är det lätt som en plätt att prata in och sen skriva in på datorn. (Jag gillar för övrigt att göra listor... Så en boklista är ju inte helt fel)
Har nu kommit till sida 5, och jag har massor kvar att skriva in. En annan dag tror jag.

Och då man går igenom, vilket jag gör med jämna mellanrum, både böcker, kläder, pyssel, mjukisdjur (som jag för övrigt tycker väldigt mycket om) och annat, så hittar man ju grejor man inte känner lika stort behov av längre.
Så även denna gång.

Nu har jag bestämt mig för att behålla alla böcker jag inte läst, och kolla igenom dom riktigt, är det verkligen nåt jag kommer att läsa?
Sen resten, där kommer det bli gallring. Trots att jag vet att jag kommer ångra mig längre fram, inte för förlusten av boken i sig, utan för att jag vill ha ett stort bibliotek någon dag, och då måste man ha många böcker.
Men bor man litet, så får det bli så. Redan nu vet jag några författare som kommer stanna kvar, Stephen King och Dean Koontz, Joanne Harris och Janet Evanovich är några... Sen blir det lite hipp som happ, får se vad jag hittar där i hyllan.

Så sen är det bara frågan om man ska prova lägga ut på tradera, ge till Myrorna, eller kanske lägga ut dom här, så får folk hojta om man vill ha någon, mot portokostnad. Tyvärr, men då frimärken kostar så mycket idag, får det bli så.
Vi får se vad det blir, men det blir snart iallafall. :)


1 kommentar:

  1. Budera är bättre än Tradera.... de tar inte ut några extra kostnader för basgrejer.

    SvaraRadera