måndag 23 februari 2009

Bokrea 2009 - del 1

Så, hemkommen från bokreanatten. Trodde först jag misstagit mig, då det inte var en enda människa när jag kom dit. Sist var det packat med folk!
Men jag knackar på och frågar och visst är det inatt, det lyste ju i bokhandeln och hela köret.

Först in var jag! :) Även först ut, vilket kanske inte är mycket att skryta med. Hade dock sett ut vad jag skulle ha, och visst, jag hade kunnat strosa omkring därinne ett tag till, men man blir ju så lockad.
Då jag redan beställt från adlibris, vilket jag nog får imorgon, så skulle jag bara ha dessa två böcker.
Jag köpte Stephen Kings böcker, De öde landen och Magiker och glas, som var på rea. Fy skäms på mig att jag inte redan har köpt dom, men det kom nog andra saker i vägen då. Så nu ska jag bara köpa bok 5, och sedan vänta på sjunde boken, så är min serie komplett. *stolt*

Men vad händer? Jo, jag har funderat på en bok som jag tyckte lät mysig, och visst, den slank med. En barnbilderbok som heter Älskade snuttefilt. Jag är ju svag för kaniner. Och det var lite samma slags stuk på denna som på Guess how much I love you, fast inte riktigt ändå.
Men söt är den. Dock var det lite abrupt slut, men jag antar att det är sånt som händer.

Nu behöver jag verkligen en sån där list på väggen där man ställer upp böcker, för det är ju fint att visa barnböcker med fina framsidor. :)

Vad som handlats hos adlibris, det får ni veta en annan gång...

4 kommentarer:

  1. Det var vaket av dig att ta dig iväg i natt. Och att slippa köa/trängsel är ju inte fel. :)

    Ser fram emot att se din barnbokslist sen! ;)

    SvaraRadera
  2. Hej hopp! Jag är ute på bloggturné för att hälsa på alla som liksom jag ska vara med på Pocket&Trix! Trevligt att råkas! :-)

    SvaraRadera
  3. Har du någon speciell genre av böcker du gillar? Typ lite filosofiska och mysiga böcker? eller verklighetsbaserade? eller lite mer deckar-aktigt eller rena äventyr?

    hoppas på svar i nästa inlägg!

    SvaraRadera
  4. Jag kör på en bok om dagens färdiga lista. Gärna svar så fort som möjligt. Har lite att knåpa på :)

    Vilken genre tycker du bäst om?

    Finns det någon genre som du ännu inte testat
    men som du gärna skulle ge dig på?

    Finns det någon genre som du undviker på liv och död och alltså inte vill få böcker ur?

    Har du någon favoritförfattare - och saknar du något ur dennes produktion?

    Har du någon författare som du är nyfiken på och gärna vill testa?

    Någon författare som du verkligen avskyr och inte alls vill läsa?

    Har du någon lista publicerad någonstans över vilka böcker som du redan äger, månntro?

    Läser du andra språk än svenska?

    Te- eller kaffedrickare? Någon speciell sort som du gillar mer än andra?

    Äter du godis? Vilken sorts godis föredrar du?
    Är naturgodis sådant som du gillar?

    Är du allergisk mot något?

    Har du någon pysslig hobby?

    SvaraRadera