tisdag 3 februari 2009

Den sista prärievargen - Michael Connelly

För det första ska jag säga att jag inte gillar Connelly. Jag har läst en bok av han tidigare, om Harry Bosch, och gillade den inte, men fick en ny begagnad bok av honom som jag gav en chans.

Här får vi följa när Harry Bosch försöker klara upp mordet på sin mor. Han har fått betald semester samt går till en psykolog för att få komma tillbaka som polis. Och samtidigt bor han i ett hus som märkts ut som farligt och ska rivas.
För att få tiden att gå så börjar han nysta i sin mors mord, och följer upp bristen på ledtrådar, i ett försök att komma fram till vad som har hänt, och vem som mördade henne.
Då ledtrådarna och protokollen är minst sagt bristfälliga söker han upp gamla poliser och människor som var involverad i utredningen.

Historien i sig är helt okej, rätt spännande, då det tar en twist man inte trodde först. Men jag gillar inte Connellys berättarstil, och jag gillar verkligen inte Bosch själv! Han är en dryg, arrogant jävel, om man får säga så.

Boken får av mig 1,5 av 5 pluttar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar